Translate

10 Şubat 2010 Çarşamba

Rektum ve makat hastalıkları ile bunların tedavisini içeren cerrahi tıp dalı...

Proktoloji, (Makat hastalıkları).

Rektum ve anüs hastalıkları ve tedavilerini konu alan tıp dalıdır. Proktoloji kelime olarak Yunanca Proktos' tan türemiş olup, anlamı Anüs ve Arka kısımlar ve Logos'un anlamıda bilgi ve inceleme anlamı taşır. Tıbbın bu sahasında uzmanlaşanlara daha çok colorectal cerrah denir. 

Proktolojist, eski terim olarak geleneksel tıb dilinde daha çok kullanılır. Bir proktolojist olabilmek için cerrahlık eğitimi gerekir. Proktolojistler, ürologlarla birlikte çalışırlar.

Konunun uzmanlık alanı;
  • Anüs ve Rektum'da (kılcal) damarların yanması,ve şişmesi.(Hemoroid),
  • Anüsteki anormal çatlaklarda veya yırtılmalarda (Anal çatlaklar),
  • Anal kanaldan anüs çevresindeki doku içine uzanan patolojik geçit (Fistüller),
  • Sert kabızlık durumlarında,
  • Anal Sfinkterdeki yetersizlik nedeniyle dışkıyı tutamama, istem dışı abdest kaçırma.(Fecal incontinence),
  • Rektum mukozasının anüs'ten dışarıya sarkması(Rektum prolapsusu),
  • Anüsün doğuştan kapalı oluşu.,
  • Kolon ve Rektum kanseri,
  • Anal Kanser (nadir görülür),
  • Anüse herhangi bir zarar geldiğinde,

Hiç yorum yok: